Blog 18: June 28th

29 juni 2018 - Woerden, Nederland

Ha allemaal,

Inmiddels zijn we alweer een paar daagjes thuis thuis. Terug in het ‘koude’ Nederland… Het is allemaal erg wennen, maar we willen jullie niet de laatste verhalen van ons verblijf daar onthouden, dus hierbij!

Donderdag 21 juni gingen we nog wat zaken regelen in town. In een telefoonwinkel, waar we even waren om Tanneke’s mobiel te laten repareren, hadden we op een gegeven moment een goed gesprek met een sales-mannetje. Hij vertelde dat hij op z’n 13e met wazungu (blanken) in aanraking was gekomen die hem vertelden over het Evangelie. Hij vertelde hoe hij tot verandering was gekomen, erg bijzonder!

Vrijdag was de afscheiddag op school. Heel jammer maar het was ook erg bijzonder. Alle teachers hadden een woord van dank voor ons. De kinderen zongen nog liedjes en ook Rianne had nog een woord van dank voor ons! Echt heel bijzonder. Ook baden de kinderen nog voor ons en we weten dat ze aan ons blijven denken in hun gebed, zo bijzonder! We hielden zelf nog een speechje en gaven elk kind een opschrijfboekje en een ballon!

Zaterdag hadden we gehoopt op een lekker stranddagje, maar het weer was niet zo lekker ’s morgens. Dus gingen we maar naar Citymall en hebben we daar even rond gehangen. ’s Middags werd het weer wel beter, dus gingen we lekker naar het strand.

Zondag, laatste zondag in Kenia… We gaan de kerk er zeker missen hoor! We gingen weer om 7.30 naar de dienst in Nyali Baptist Church. Het ging over de werken van de Geest. Dat het de Geest is die tot Jezus leidt! Om 10.30 hadden we de dienst in Crossroads. Deze dienst ging over jaloersheid. Jaloersheid is eigenlijk een boze hand tegen God opsteken, want alles wat je hebt, komt van God. Als je niet tevreden bent met wat je hebt, ben je dus eigenlijk boos op de Gever… Na de kerk gingen we koffiedrinken met de mensen van Stepping Stones, we hebben ze ook onze overige handdoeken meegegeven omdat de straatjongens twee keer in de week douchen bij hen. Deze zondag namen we op het strand afscheid van vrienden en hebben we ook nog heerlijk gezwommen. Zaterdag was het weer niet zo goed, dus hadden we gebeden of God het weer zondag wel goed wilde laten zijn, en God verhoort gebeden!

Maandag was echt de allerlaatste dag… Afscheid genomen van het strand, van andere vrienden en van de mensen bij Kigotho’s (ons appartement). De reis naar het vliegveld ging gelukkig voorspoedig, helemaal geen file of iets dergelijks. We checkten in en om 20.50 uur ging onze eerste vlucht naar Nairobi. We hadden maar 50 minuten overstaptijd, maar dat was juist wel fijn, want nu konden we meteen doorlopen naar de volgende vlucht. Om 22.50 ging onze tweede vlucht naar Amsterdam. Tijdens deze vlucht hebben we heerlijk geslapen en we kwamen rond 7 uur aan op Amsterdam.
Daar werden we opgehaald door familie en vrienden en daarna naar huis..

Inmiddels zijn we dus al een paar dagen thuis. Heel raar om hier weer te zijn en om niet meer samen te wonen en niet meer op jezelf te wonen. Het is ook wel weer fijn om alles gewoon te hebben en je familie en vrienden te zien. Het blijft dubbel. We missen ons leven in Kenia, maar tegelijkertijd mis je daar de dingen van Nederland… Afscheid nemen is een beetje sterven, zullen we maar zeggen 😊

We willen jullie bedanken voor de support die we hebben gehad! We hebben het ontzettend naar onze zin gehad tijdens onze tijd in Kenia! Bedankt voor jullie meeleven!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl