Blog 13: May 16th

16 mei 2018 - Mombasa, Kenia

Woensdag hadden we afgesproken met Christine. Zij heeft het project voor kinderen die uit school zijn. Het heet 'Let the children go to school'. We hebben het gehad over de mogelijkheid voor ons om te helpen met het opzetten van een project voor straatkinderen, dat ze naar school kunnen. Dit is in Bombolulu, een wijk vlak bij Nyali, waar wij verblijven. Een aantal van deze straatkinderen hangen ook rond in Nyali dus sommige hebben we al eerder gesproken of op het strand gezien.

Donderdag was een schooldag. De teachers hadden een soort vergadering dus Jeanine ging naar grade 1 en heeft met hen gepuzzeld! Erg leuk! Tanneke was in pp2 (kleuterklas 2) en daar heeft ze allerlei activiteiten gedaan met hen. Toen de leerkracht er was, heeft ze ook een klein groepje extra instructie gegeven, tellen tot 5.

Vrijdag was de laatste schooldag alweer. Philis (leerkracht grade 2) vroeg of we wilden helpen met de zwakke kinderen, dus Jeanine is daar in de klas geweest. Tanneke gaf grade 3 les omdat teacher Samuel administratief werk te doen had.

Zaterdag was heerlijk weekend. Na de hele week om 6 uur opstaan en laat weer thuis en naar bed is het heerlijk om nu even te rusten en alles wat we gedaan hebben te laten bezinken. We hebben ook een mail van Christine gekregen met informatie over de straatkinderen dus dat is ook weer veel om over na te denken.

Zondag gingen we weer naar de kerk. Het ging over dat parenting. Kinderen hebben 4 dingen nodig. Peace: ze moeten in een veilig thuis opgroeien. Time: God gaf de kinderen dus moet je hen aandacht geven. Alleen dan kunnen ze opgroeien tot het doel wat God hen gaf. Truth: onderwijs je kinderen in de bijbel want dan kunnen ze alleen echt leven. Discipline: discipline your son for in that is hope, do not be a willing party for his death. (Proverbs 19:18). Ook voor ons als leerkrachten goed om mee te nemen in ons dagelijks werk!

Maandag gingen we naar een ander project. Het is van de jongen die we spraken in Nairobi bij de busstop. Het heet Barnabas children's home en school in Bamburi. We werden super goed ontvangen en we hebben een rondleiding gehad door de school en het weeshuis. Super mooi opgezet en in 8 jaar tijd gegroeid van 6 naar 300 kinderen op school en 45 in het weeshuis. Ze wezen echt op Gods genade want door Gods goedheid hadden ze elke keer weer kunnen voorzien. Misschien dat we daar ook nog gaan helpen, ligt eraan hoeveel tijd er nog over is. Nu hebben we in ieder geval leuk gesproken met kids van grade 5 en 6. Mochten jullie nog willen sponsoren? Kan vanaf 1000 ksh (is 8 euro) per trimester. Maar tijd is al voldoende dus langskomen vonden ze super leuk! :)

Dinsdag gingen we weer naar school. Verschillende kinderen hebben verlengde instructie gehad van ons en we hebben weer veel liefde en aandacht mogen geven. 's Avonds was er nog kerk. Heel mooi, ging over rest in peace. Naar aanleiding van Matthew 11:25-30 zei de pastor dat alleen in Jezus de ware rust gevonden kan worden! Door Hem kunnen we bij de Vader komen en door een intieme relatie met Jezus aan te gaan, vinden we rust voor onze ziel!

We hopen dat jullie weer hebben genoten van de blog, tot gauw maar weer :)

1. Gerteke:
    17 mei 2018