Blog 12 May 8th

8 mei 2018 - Mombasa, Kenia

Een nieuwe blog! De laatste vakantieweek en de eerste schooldagen. Veel leesplezier :)

Dinsdag was erg regenachtig. We merken dat het regenseizoen is aangebroken, voor veel mensen is dit een probleem vanwege de slechte huizen. Wij merken er verder niet zoveel van, hoewel we nu veel binnen zitten, omdat het leven zich grotendeels op straat en buiten afspeelt. We zijn toch nog even een rondje op het strand wezen lopen om af te koelen en eruit te zijn en verder hebben we 't rustig aan gedaan.

Woensdag was de laatste hele dag dat Gerteke en Hanna er nog waren, dus we hadden veel te doen. We gingen naar school. De kids waren blij ons weer te zien, maar er waren er maar weinig omdat het veel regent. We hebben even met gezellig met de kinderen gezongen en gekletst 😊 Daarna gingen we naar Akamba en naar de markt. Uit de stad gingen we gelijk door naar Rianne en Julius en daar hebben we fijn gepraat! Het is wel duidelijk dat je mensen rond je nodig hebt die je steunen en je helpen om te groeien in het geloof!

Donderdag hebben we niet zoveel gedaan. De meiden hebben afscheid genomen van de mensen op het strand, ze hebben alles ingepakt en toen hebben we ze weggebracht. Helaas was er geen Uber of andere auto beschikbaar dus wilde een werknemer van Kigotho's ons wel brengen, super lief! God zorgt ook hierin! We missen Hanna en Gerteke wel hoor!

Vrijdag hadden we gelijk al weer veel te doen. We moesten naar de immigratiedienst omdat we een maand langer blijven. Ons visum moest daarom verlengd worden, maar dit was tot onze verassing in een paar tellen gedaan. De rest van de dag hebben we allerlei klusjes gedaan en zijn we weer even op het strand geweest.

Zaterdag en zondag hebben we eerst maar eens alles op orde gebracht en tot rust gekomen van dat onze zussen weer weg zijn. Ook gingen we naar de kerk, het ging er over dat je als volwassene een voorbeeldfunctie hebt voor de jeugd. Zo waar, goed voorbeeld doet goed volgen!

Maandag was de eerste schooldag weer. We hebben besloten om de ochtenden alleen te werken omdat de middagen vooral wachten was, en nu kunnen we die tijd inzetten op een andere manier. Een van de leerkrachten was er maandag niet omdat hij naar het ziekenhuis moest dus hebben we de kids geleerd hoe te puzzelen en hebben we met ze getekend met stiften. Iedereen die stiften en puzzels heeft gegeven, bedankt! Ze vonden het zo leuk!

Dinsdag zijn we weer naar school gegaan. Het regende alleen ontzettend hard! De weg naar school toe verandert dan in een modderpoel. Ook in town stonden de straten vol water. Eerst hebben we een poging gedaan om op blote voeten te gaan 😉, maar dit leek ons toch niet zo’n goed idee, dus zijn we regenlaarzen gaan shoppen. Hierdoor kwamen we veel later op school dan de bedoeling was, maar we hadden wel regenlaarzen en ach.. het is Afrika 😉 Op school zagen we dat een aantal leerlingen ontbraken. Twee meisjes waren al een tijdje niet op school en wij zijn even langs hun huis gegaan. Na een heel verhaal bleek uiteindelijk het punt te zijn dat de schoolboeken waren nat geregend en moeder ze had weggegooid… Goed, ze hebben nieuwe schoolboeken en zijn weer op school, dus alles is opgelost 😊

PS, foto's volgen nog hoor! We gaan nu naar de kerk, dus z.s.m. zetten we de foto's erop!

1. Hanna:
    8 mei 2018
    Leuk, ik mis jullie het strand en alles ook! Zal ik terug komen? ;)