Blog 10: April 16th

16 april 2018 - Mombasa, Kenia

En daar zijn we weer met een nieuwe blog! Niet zoveel interessants te melden, maar toch maar weer een verhaaltje van ons! Bedenk dat het vakantie is, dus de scholen zijn gesloten!

Dinsdag gingen we naar een ander strand, Nyali Beach. Eigenlijk ligt dit strand aan ‘ons’ strand vast, maar dan een stukje naar het zuiden. We begonnen op Nyali Beach, maar eindigden toch weer op ons vaste stukje strand, want we wandelden er heen😊 Vertrouwd is toch altijd beter 😉

Woensdag gingen we weer naar het strand, want ja, wat moet je anders doen? 😉 Het is ook niet voor niets vakantie. ’s Avonds gingen we naar Rianne en Julius, wat zijn deze mensen inspirerend, vooral hun geloof!

Donderdag was de dag waarop we eindelijk onze zussen op gingen halen van het vliegveld. Ze hebben ongetwijfeld veel indrukken opgedaan en we voelen ons echt een stelletje gidsen 😊 Het is erg leuk om alles te laten zien en ze kennis te laten maken met allerlei cultuurdingen, zoals een matatu en een tuktuk… Gezellig dat onze zussen er nu zijn. ‘Onze vrienden’ hier vinden het ook erg leuk om kennis met hen te maken 😉

Vrijdag deden we het rustig aan, omdat Gerteke en Hanna nog moesten wennen aan het klimaat en aan alle indrukken. We gingen nog wel even naar het strand. We hebben genoten van deze heerlijke rustige dag!

Zaterdag was helaas een regenachtige dag, maar desondanks gingen we naar de markt. Heel interessant om te zien hoe alles werkt en het blijft altijd geweldig om te zien hoe alles werkt 😉 ’s Middags gingen we nog naar de Crocodile Farm. Zo’n 10.000 krokodillen gezien en er zelfs eentje vastgehouden van 1,5 jaar oud!

Zondag gingen we naar de kerk! Hanna beschrijft deze dag in 1 woord als ‘inspirerend’. We gingen naar Crossroads. Heerlijk gezongen, geluisterd naar de preek en gepraat. We werden opgeroepen om te dienen in Gods koninkrijk. Want: ‘Whoever wants to be the first must take last place and be the servant of everyone else!’(Mark 9: 35).