Blog 6: March 18th

18 maart 2018 - Mombasa, Kenia

Weer even een update van ons.

Donderdag zijn we naar het ziekenhuis gegaan met één van de kinderen. Er lopen op school veel kinderen met wonden rond. Dit jongetje had echter een heel diepe en vieze wond. Woensdag hadden we dit al gezien en na overleg met onze moeders (verpleegkundigen ;) ) was besloten dat het goed zou zijn om met het jongetje naar de dokter te gaan. Dus wij gingen donderdag met hem op pad. Een ziekenhuisbezoek betekent: wachten, een kamer ingaan, wachten, naar de balie, wachten, naar een andere balie, etc.. Voornamelijk wachten dus ;) In de laatste kamer, waar de jongen verbonden zou worden, bleek echter dat het ziekenhuis geen verbandspullen had die dag… We moeten later terugkomen. Toch vonden we het niet heel erg. Het is fijn om iets voor het jongetje te kunnen doen en hem te laten merken dat hij het waard is om de moeite te nemen wel met hem naar het ziekenhuis te gaan. Op de school zitten namelijk best wel wat kinderen, waarvan de ouders geen of weinig verantwoordelijkheid nemen. De school is daarom van groot belang van hen: hier krijgen ze aandacht, liefde en een goed voorbeeld van de leerkrachten. Het is fijn dat wij hierin ook wat voor de kinderen kunnen betekenen en er voor hen kunnen zijn.

Vrijdag zijn we weer naar school gegaan. Donderdag had het echter hard geregend, waardoor er vrijdag veel minder kinderen op school waren: hun kleding en huizen waren nog nat. Het jongetje met wie we naar het ziekenhuis waren gegaan, was er ook niet helaas. We wilden hem deze dag graag zelf gaan verbinden, maar dit ging dus niet door. Volgende week moeten we er maar verder mee, zodat zijn been snel weer herstelt. Vrijdag hebben we kleine groepjes zwakke kinderen begeleid en geholpen in de klassen. Ook hebben we nog met de kinderen gespeeld, de kinderen genoten weer en wij natuurlijk ook!

Zaterdag. Weekend! Weer even uitrusten, want het werken op school betekent vroeg opstaan en aan het eind van de middag weer thuiskomen, soms best vermoeiend dus. Van de zaterdag hebben we een relaxt dagje gemaakt: boodschappen gedaan, naar het strand gegaan en Rianne is nog gezellig langs geweest.

Deze zondag zijn we naar een andere kerk dan gewoonlijk gegaan: naar Crossroads Fellowship. Een wat meer westerse kerk. De preek ging over rijkdom en over rijk zijn in God. Het was echt een mooie preek. Ze waren heel vriendelijk voor gasten: na afloop gingen we naar een ontmoetingsplek waar we wat lekkers kregen een tas met meer informatie. De rest van de zondag hebben we lekker gerelaxt en zijn we nog even naar het strand geweest.